Top10 Elenios lap

Melyek az egyes színek legjobb lapjai?

Ezt nehéz lenne pontosan megállapítani, hiszen ez mindig függ az aktuális lapkészlettől, metától és a versenyszabályoktól. Ugyanúgy nehéz eldönteni, hogy jobb lap-e egy speciális, csak egy pakliba használható kártya, vagy egy univerzális, de nem annyira kiemelkedő papiros.

A toplistám ugyan próbál választ adni arra, hogy melyek a legjobb, legerősebb lapok, ebből a színből, de a sorrendet nem kell annyira komolyan venni. Ami érdekes, hogy az első pár és utolsó pár lap között hatalmas lehet az erőkülönbség.

Elenios mindenképpen figyelemre méltó szín – meglehetősen nagy számban fordulnak elő jó kék lapok. Míg egyes színeknél azon kellett gondolkozni, hogy hogyan töltsem fel a toplistát 5 lap után, itt inkább kiszórni kellett a lapokat.

1. Tudatrombolás

Ha választanom kellene egyetlen lapot, ami kitiltásra kellene jelölni, akkor én a Tudatrombolást választanám. Kissé játékölő: egy mozzanattal összezúzza az ellenfél lehetőségeit, óriási VP és tempo előnyt lehet vele szerezni. És ami a legundorítóbb: ezt a lapot elsőként játszhatjuk ki az ellenfél körében.

Lassú, kivárós meccsekben a parti sorsa dőlhet el egy jó pillanatban kijátszott Tudatromboláson, de az agresszív, gyors paklik ellen is hatásos fegyver – akár 4-5vp-t is megérheti berombolni vele.

Viszont egyáltalán nem intuitív, hogy mikor kell kijátszani – ha igazán hatékonyan szeretnéd felhasználni, nagyon jól kell ismerned a paklidat, annak működését és hogy az adott ellenfél ellen mikor a leghatékonyabb a rombolás. Szerintem sokat kell vele játszani ahhoz, hogy az ember ráérezzen a lapra. Bár játszottam már 97-ben is és összesen kb. 15 évnyi HKK tapasztalatom van, mégis a retro játék elindulásakor kb. húsz játék kellett, hogy a “miért is olyan jó ez a lap?” -ból “ezt lehet tiltani kéne” -re alakult a véleményem.

Természetesen léteznek ellenlapjai – de azok nem feltétlen olyan erősek, hogy érdemes legyen velük játszani.

2. Energiaital

Ingyen egy mana és egy csont – plusz még a paklit is pörgeti.

Nehéz szavakba önteni, hogy ez mennyire megéri – kb. kihagyhatatlan minden pakliba ami kékkel játszik, hiszen hátránya egészen minimális. Ez a hátrány egy picike tempo veszteség, hiszen a lapot nem azonnal kapjuk vissza. Ez a játék elején-közepén elhanyagolható. A játék végén nagy probléma lehet – amennyiben épp meghalnánk következő körben. Ekkor egy fél kör késlekedés is halálos lehet.

Még egyfajta hátránynak tekinthetjük, hogy lehetőséget ad az ellenfélnek az első három körben, hogy Gyenge erejét kijátsza valamire – de ugye nem kötelező ilyen hamar Energiaitalozni.

Ami miatt kiemelt szerepet kap ez a lap, hogy sokkal-sokkal játszhatóbbá teszi a tárgyakat. Nyugodtan betehetünk 2-3 szknyi tárgyat a pakliba úgy, hogy nem kell attól remegni, hogy a berohadnak a kezünkbe.

3. Rohanő idő

Egy lapért két lap – ez jó biznisz, nem?

Valamilyen számomra érthetetlen oknál fogva ezzel a lappal nem, vagy csak nagyon ritkán játszottak az ősidőkben.

Erre nagyon kevés értelmes okot tudok találni – talán az lehet a legelfogadhatóbb magyarázat, hogy nagyon népszerűek voltak a varázslatdrágítós Notermanthi hordák. Ez érthető is, egészen az Aranyforrás megjelenéséig, onnantól kezdve a Notermanthi inkább csak B kategóriás pakli volt – nem kellett attól tartani hogy folyton be lesz drágítva.

Könnyen lehet, hogy elkönyvelték az emberek, hogy játszhatatlan a lap a drágítások miatt – aztán nem bírálták felül ezt az ítéletet.

Most gyakorlatilag kötelező lap a legtöbb kékkel játszó deckbe.

4. Kronobogár

Nem világos nekem, hogy ez a lap miért lett kiadva. A különféle nem-lény lapokra épülő paklik ( bűbáj, épület, tárgy ) kb. örökké hátrányban voltak a kontrollok / hordákkal szemben. Nagy általánosságban sokkal gyengébbek voltak ezek a fajta lapok. Jogosan voltak óvatosak a fejlesztők, hiszen nem nagyon léteztek olcsó vagy úgy egyáltalán jó lapleszedések, ezért nagy baj lehetett volna a túl erős tárgyakból, bűbájokból.

Szóval volt egy rakás C kategóriás lassú, bizonytalan koncepció (és lap ) – amit azért szerettek volna betolni a versenyjátékba egy elfogadható szinten. Erre bedobják a Kronobogarat ami visszaveti ezeket a koncepciókat egy-két évvel.

Ha csak ezeket az alternatív deckeket szivatná a bogár, az még nem lenne akkora gond – de hordák és kontrollok ellen is jó lap. Olcsó, nehéz leszedni, a kisebb hordalények nem mennek át rajta. A nagyobb lények ellen is effektíve körönként egy ép gyógyulást jelent. És ha komoly ÉP előny van nálunk, akkor használhatjuk blokkoló lénynek, hogy a nagyobb lényünk üthessen.

5. Időrabló érintése

A játék legolcsóbb lapleszedése. Azt hiszem ez a mondat mindent elmond, ami miatt a toplistára kívánkozik egy lap.

Hasonlóan olcsó a szintén top10-es Gyenge pusztulása is, de azt nehezebb irányítani – cserébe olykor valami nagyot kap le.

Az időrablő egy általunk választott lapot kap el – viszont lassan. Bizonyos esetekben kegyetlen lassan – egy Griffőnixet pl. már biztos nem ezzel próbálnék meg levakarni. Emiatt inkább kis lapokra érdemes tartogatni, tapasztalatom szerint legfeljebb 3-4vp-s lapokat oldja meg elfogadható idő alatt.

6. Lord Fezmin

Szerintem ez a játék legjobb kontroll lénye.

Úgy gondolom, hogy a védtelensége nem olyan nagy ár azért cserébe, hogy lapelőnyt tud biztosítani. Egy lap még nem olyan sok, de az egy lap szinte mindig tovább előnyt tud generálni – akár abban a körben, amikor lerakjuk a Fezmint. Ilyen lapok lehetnek pl. a Mandulanektár , Rohanó idő , A Gyenge pusztulása .

Ez a proaktív lehetőség, ami kiemeli a “nehéz leszedni” típusú kontroll lények ( Torz Talbot , Fairlight állovagja ) közül.

Kissé marginális és költséges opcióként tudunk belőle végtelen lényt is csinálni – csak egy [cardi id=”155″]Múltidéző vagy [cardi id=”1816″]Visszatérés a túlvilágról kell hozzá. Ez utóbbihoz még beférhet egy Energiaszellem is és úgy potom 8vp-s lesz a végtelen lényünk.

7. Az idő kereke

Egy pompás kártya, ha úgy érzed nem jössz elégszer és szeretnél még egy kört – annak minden előnyével és hátrányával együtt.

Költséges és kissé kockázatos lap, hiszen a két lapot kijátszási feltételként kell eldobni – így egy Ellenvarázslat csúnyán keresztbe tehet. De ha bejön, akkor gyakorlatilag a befektetett manát és egy lapot visszaad ( a plusz kör miatt ) – vagyis várhatóan “csak” két lapba került az extra cselekvés. Ha pedig véletlenül Molgant , Lidércet vagy más hasznos lapot dobunk, Kettős erőbedobás vagy Manaforrás van érvényben, akkor jobban jövünk ki a dologból.

Összegezve nagy kockázattal és siker esetén kis költséggel kapunk egy kört – de mire lesz annyira jó plusz egy kör?

Leggyakrabban arra tudjuk használni, hogy a lényeinkkel ütjük az ellenfelet, újra tudjuk használni a passzivizált lapjainkat… vagy csak szeretnénk végre valami értelmes lapot húzni. Repülő lényekkel ideális kártya.

Kevés pakliba működik jól, de oda sem nélkülözhetetlen. Viszont nagy meglepetéseket lehet vele okozni.

8. Deus ex machina

Meglehetősen kevés az értelmes tárgy a játékban, főleg az olcsó, egy szk-ba kerülők. A D.E.M. ebbe a szűk kis csoportba tartozik.

És ami igazán egyedi benne, hogy nem a tárgypakliba, hanem minden lényes deckbe illeszkedik nagyon jól.

Gyakorlatilag egy szörnykomponensért kapunk egy új lényt – ami igen jó üzlet lehet, ha valami drága lényre ( pl. Arkangyal ) rakjuk. De egy kisebb, olcsóbb lényre is megérheti rátenni ha olyan a helyzet.

Bár nagyon nagy előnyt tud adni, azért van egy kis hátulütője: addig nem tudunk vele semmit kezdeni, amíg nincs egy szk-nk, illetve kell hogy legyen egy lényünk, amire rá tudjuk tenni. És ezek nem mindig adottak. Az szk problémát szerencsére nagyjából megoldja az Energiaital, úgyhogy olyan nagy gondunk nem lesz vele.

9. Szirének éneke

Annyira költségesnek érződik ez a lap… és ez nem véletlen, mert tényleg elképesztően drágán szedi le a lényeket. Viszont gyakorlatilag bármit lehet vakarni vele, az ellenfél körében is működik, egy fillért se kell már rá költeni és még Ködmangókat is a gyűjtőbe tudja terelni.

Semmiképpen sem egy univerzális kártya, leginkább Kettős erőbedobás mellé érdemes játszani – vagy minimum pár Molgan mellé érdemes berakni.

Hordák ellen remek, de bizonyos nehezen levakarható, Torz Talbot nevű lények ellen is igen hatásos.

10. Szörnybűvölés

Az igazán régi idők szupersztárja kissé megkopottan, de még most is tündököl.

Sajnos bizonyos paklik ellen elég használhatatlan – a menő kontroll lények közt már több a kalandozó, mint a szörny. Vagy ami még rosszabb: nem egy kártyára került bűbájimmunitás vagy mentális immunitás.

Ez elég baj. De ha egyik eset sem áll fenn, akkor egy gusztustalan lap.

Hozzászólások

Nincsenek hozzászólások.

Szólj hozzá!

retroHKK Facebook csoport

Nem vagy egyedül, aki szívesen nézegeti a 25 éves, ősöreg HKK lapokat. Csatlakozz a retroHKK Facebook csoportjához, ahol más lelkes HKKsokkal lehetsz egy helyen. És még exluzív tartalmak is várnak rád.