Top10 Chara-din lap

Melyek az egyes színek legjobb lapjai?

Ezt nehéz lenne pontosan megállapítani, hiszen ez mindig függ az aktuális lapkészlettől, metától és a versenyszabályoktól. Ugyanúgy nehéz eldönteni, hogy jobb lap-e egy speciális, csak egy pakliba használható kártya, vagy egy univerzális, de nem annyira kiemelkedő papiros.

A toplistám ugyan próbál választ adni arra, hogy melyek a legjobb, legerősebb lapok, ebből a színből, de a sorrendet nem kell annyira komolyan venni. Ami érdekes, hogy az első pár és utolsó pár lap között hatalmas lehet az erőkülönbség.

Íme a TOP 10 Chara-din lap:

1. Káoszkígyó

Nem túl látványos lap, látszólag nem csinál nagy dolgokat, lényként sem tűnik túl nagy fenyegetésnek, komolyabb csatákban is mindig alul fog maradni. A titka abban rejlik, hogy folyton vissza lehet venni és apránként le tudjuk csökkenteni az ellenfél kezét. Igaz, ez nekünk is komoly költséggel jár. De míg mi eldöntjük, hogy melyik lapot hajítjuk el, addig az ellenfél véletlenszerűen dob. Ha lapelőnyben vagyunk, akkor ez hosszútávon biztosan jó üzlet lesz. Még azon az áron is, hogy erre kell költeni majd összes VP-nket. Közben fel tudja tartani az ellenfél lényeit, hordák ellen még le is tud verni ezt-azt. Kör elején áldozhatjuk csontért is – így lesz egy egész stabil szk termelésünk is. Ami külön jó benne, hogy ha leesik, akkor nagyon gyakran miénk lesz az első cselekvés joga, ezért egy Fekete lyuk is nehezen tudja elkapni.

Gyakorlatilag bármilyen pakliba el lehet képzelni: kontrollba, hordába, áldozósba, de akár még tárgy deckbe is jó lehet.

2. Troglodita törzsfőnök

A játék egyik legjobb lényirtása. Olcsó, nem varázslat, ezért a varázslatdrágítások nem védik meg tőle a hordát. A kis lényeket egyből lekapja, a nagyobbakat meg legyengíti annyira, hogy egy kis segítséggel már le is esnek. És ami igazán jó benne, hogy fennmarad még az asztalon egy kis lényünk, ami utána be tud állni az őrposztba – a legyengített közepes lények sem fognak olyan könnyen elbánni vele. Ha kell fel lehet áldozni csontért.

Még ha nem is túl ideális, kontroll, kombó deckek ellen is jó. Legalábbis hasznosabb, mint pl. egy Mentális csapás.

3. A hatalom szava

Counter nélkül nem élet az élet. És A hatalom szava egy dologban tűnik ki toronymagasan a counterek közül: a VP költségével. Bámulatosan olcsón lehet vele semlegesíteni – ennek néha azonban komoly ára van. De az ár nem feltétlen olyan magas, ha ügyesen használja az ember, akkor néhány ép veszteséggel megússza. Alacsony költsége miatt a lény fókuszú, gyorsabb vagy kombósabb paklik kedvelt választása, hiszen Manacsapdára vagy Ellenvarázslatra nem annyira tud tartalékolni – de 1vp-t azért könnyebben meghagy az ember.

4. Energiakoncentráció

Annak idején valamiért nem annyira játszották ezt a lapot, pedig most szinte kihagyhatatlannak érződik, ha az ember Chara-dint használ. Igaz, a jó és univerzális csonttermelések közül a Káoszkígyó és Energiaital akkoriban épp csak megjelent a retro időszak vége felé – de azért lett volna rá lehetőség használni.

Természetesen ilyen kedvező lehetőségek mellett is van, hogy besül az Energiakoncentráció, mert nem bír összekaparni egy csontot sem az ember. De megéri használni, mert meglehetősen kevés az azonnali, olcsó leszedés – ráadásul még játékosba is lőhető.

5. Notermanthi

A rettegett Notermanthi, ami szürreális méreteivel terrorizálta az asztalokat éveken keresztül. Versenyek markáns szereplője, már egy külön cikk is született róla. Bár markáns játékformálóerőként volt jelen, a régi fénye jócskán megkopott, most már csak egy B kategóriás pakli ( és lap ).

Hogy miért nem akkora szám most már ez a lap? A sok semmizés, direkt ellene tervezett lényirtás és legfőképp A gonosz árulása vert nagy szögeket a koporsójába.

De nem árt résen lenni: bármikor indulhat valaki hordával és bármikor előugorhat egy 20/20-as Notermanthi, hogy befejezze a játékot. És nincs mindig ott A gonosz árulása…

6. Káoszmester

Az egyik legrettegettebb és leggyűlöltebb kártya a retro játékban. Amelyik paklit zavarja, azt nagyon zavarja – vagyis fő prioritás megoldani ezt a lényt. De hiába csak egy hitvány 1/1-es kis vacak – nincs mindig Gyenge ereje ami levigye. És van amikor kénytelen az ember Gömbvillámmal 6vp-ért kiirtani, miközben Lidércurak csépelik az arcát.

Ne legyenek illúzióid: ez a lap veszélyesebb és zavaróbb, mint amilyennek látszik – különösen, ha az ellenfél még manapusztítással is játszik. Szedd le mihamarabb, nem jössz ki jól belőle ha fennhagyod!

7. Torz Talbot

A retro időszak talán legutolsóként megjelent lapja ami még belefér ebbe a formátumba. Ez abszolút érződik is rajta: jól tervezett, jól kiegyensúlyozott lap, ami a legtöbb népszerű leszedés ellen jól védve van. Mágikus védelme miatt lények se nagyon vakarják le. Persze nem tökéletes a kártya: Molgan is visszaveteti, Gonosz árulása is elcsábítja, Végítélet is elkaszálhatja – de igazándiból ezeken kívül nincs nagyon hatékony ellenlapja. Bár talán ez a három is bőven elég…

Ami nagyon jó benne még, hogy az átlag kontroll lénynél egy vp-vel olcsóbb, ami nagyon sokat számít. Ideális választás lassabb paklikba.

8. Armageddon

Nem gyakran fogdos ilyen drága varázslat kártyát az ember – de ez minden egyes manát megér. Nagyon univerzális, minden pakli ellen rendkívül hatásos leszedés – főképp mert jellemzően egy laptípusra épülnek a paklik. Bűbáj és tárgypaklik szinte biztosan bukják a meccset egy Armageddontól, de még a lényes paklik is nehezen állnak fel egy ilyen pusztítás után.

És hogy igazán kellemes legyen a dolog: még kontrollok ellen is egész hatásos: a jellemzően 8vp-s kontroll lényeken ugye akkora tarolást nem fog végezni ( nem igen rak le két nagy lényt senki ), de még mindig jobb 3 manahátránnyal lecsípni egy Torz Talbotot, mint ha agyonverne.

A drága költségének az egy előnye, hogy szintén költséges counterelni ( Manacsapdával és Hatalom szavával ) – hacsak nem Ellenvarázsol az ellenfél; de az nem annyira népszerű lap.

9. Okulüpaj robbanó gömbje

A játék egyik legolcsóbb és egyben legjobb lapleszedése. Külön előny, hogy még az ellenfél körében is működik, így biztosan közbe tudunk szólni, ha valami gonoszságot tervez az ellen ( Csak ne egy Időrabló érintése legyen az ).

Az nem kérdéses, hgy 2vp-t mindig talál rá az ember, de szk már kissé nehezebben adódik – így annak megszerzése már problémásabb lehet. Segít ugyan az Energiaital és a Troglodita törzsfőnök – de ugye ezeket a csontokat már Energiakoncentrációhoz igazoltuk. Számíthatunk arra is, hogy az ellenfélnél is lesznek szörnyek, de betehetünk pár Emléktolvajt is mellé.

10. Pillanatnyi elmezavar

Őszintén szólva léteznek ennél erősebb lila lapok – de ez egy jóval különlegesebb példány, ezért több figyelmet is érdemel. Azt már mindenki tudja, hogy milyen jó a dobatással dobatni, a leszedéssel leszedni. Ez azonban érdekesebb teret nyit a taktikázásra. Gyengének tetethetjük magunkat és hagyhatjuk, hogy az ellenfél egyre több és nagyobb lényével rohamozzon – aztán a kritikus pillanatban fordíthatunk a (látszólag) bukott meccsen.

Persze ez csak akkor működik, ha adódik más lap is amivel tudunk sebezni, mert annak önmagában még kevés értelme van, hogy sebzünk mondjuk 7-et egy 20-ban lévő ellenfélre. Szép volt, jó volt, de következő körben is ütni fog – igaz lehet most már kevesebbet. És így megjelenik egy másik érdekes taktikai elem: az ellenfél tudja ( vagy feltételezi ), hogy játszunk ezzel, így erősen lassítani fog a játékán, ha nem tud ezzel a lappal mit kezdeni. Ezt megfelelő paklival és játékkal tudjuk kamatoztatni.

Játszhatjuk úgy is, hogy erősen építünk erre a lapra, de betehetünk csak 1-2 darabot, hogy nagy ritkán igazi meglepetést okozzunk vele. De benn lehet a sideban is három – pusztán az elrettentés miatt.

Hozzászólások

Nincsenek hozzászólások.

Szólj hozzá!

retroHKK Facebook csoport

Nem vagy egyedül, aki szívesen nézegeti a 25 éves, ősöreg HKK lapokat. Csatlakozz a retroHKK Facebook csoportjához, ahol más lelkes HKKsokkal lehetsz egy helyen. És még exluzív tartalmak is várnak rád.